سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین تبلت های پیشنهادی بر اساس قیمت در آبان 98

اگر برای پاییز قصد خرید تبلت را دارید، با کامل ترین راهنمای خرید تبلت وب فارسی که در آن بهترین تبلت‌های موجود در بازار همراه با قیمت و عکس محصولات معرفی شده‌اند همراه باشید. البته در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر هم داشتید می‌توانید در بخش نظرات از متخصصین شهر سخت افزار مشاوره خرید بگیرید.

تبلت، دیگر آن محصولی نیست که در حدود 3 یا 4 سال پیش با قدرت در بازار مانور می‌داد و یکی از محصولات مد نظر کاربران برای خرید بود. این روزها با تغییر ابعاد گوشی‌های هوشمند و رسیدن به سایز بزرگتر نمایشگر، گروه تبلت‌های 7 اینچی با افت شدید مخاطب روبرو شده و در عین حال تولید جهانی شرکت‌ها در مدل‌های مختلف نیز کاهش زیادی پیدا کرده است.

نکات بسیار مهمی که باید قبل از مطالعه لیست پیشنهادی بدانید

قبل از معرفی هر مدلی باید به شما دوستان بگوییم که لیست این دوره تفاوت‌های عمده‌ای با لیست‌های قبلی خواهد داشت و بهتر است قبل از اینکه تصمیم به خرید این محصولات بگیرید ابتدا نکات زیر را بخوانید تا بتوانید بهترین و صحیح‌ترین تصمیم را بگیرید.

?  تبلت به عنوان یک محصول در بازار کشور (و البته سراسر دنیا) در شرایط خوبی قرار ندارد و بسیاری از محصولاتی که در بازار با قیمت‌های زیر 2 میلیون تومان پیدا می‌کنید، حداقل 3 سال از زمان معرفی‌شان گذشته است. این وضعیت به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور و کاهش ارزش پول ملی است. در این حالت با توجه به تعرفه و نرخ بالای تبدیل ارز به ریال، بیشتر واردکنندگان یا از وارد کردن مدل‌های روز به دلیل قیمت تمام شده بسیار بالا و عدم اقبال مشتریان منصرف شده‌اند و یا اینکه ترجیح داده‌اند سراغ محصولات قدیمی‌تر بروند. 

?  تبلت‌های قدیمی که در بازار پیدا می‌شوند شاید آنقدر که فکر می‌کنید قدرتمند نباشند و تنها برای برخی امور عادی مناسب باشند. برای مثال ممکن است تبلتی با قیمت حدود 1.5 میلیون تومان پیدا کنید که قدرت اجرای بازی‌های گرافیکی را نداشته باشد و شما را در اجرای این بازی‌ها با مشکل مواجه کند و یا حتی چند نرم‌افزار عادی را هم نتواند به خوبی در کنار هم باز کند. در این حالت متأسفانه راهی وجود ندارد جز هزینه کردن مبالغ بالاتر و خرید تبلتی بروزتر و قدرتمندتر. 

?  به دلیل قدیمی بودن بسیاری از مدل‌های موجود در بازار نسخه سیستم عامل آنها نیز قدیمی بوده و به همین دلیل ممکن است سرعت پایین و یا عدم پشتیبانی از آخرین بروزرسانی برنامه‌های مختلف را شاهد باشید.

? با توجه به موارد فوق، خرید تبلت فقط در موارد خاص (نظیر مطالعه متن و محتوا در ابعاد بزرگتر، کودکان، استفاد‌ه‌های اقتصادی و ...) پیشنهاد می‌شود و در سناریوهای عادی در صورت امکان، گوشی هوشمند را جایگزین خرید تبلت کنید.

حال اگر همچنان طالب خرید تبلت هستید می‌توانید همراه ما در ادامه مطلب باشید؛ تلاش می‌کنیم با هم انتخابی صحیح و مقرون به صرفه داشته باشیم.

امتیازاتی که برای هر محصول درج شده‌ در واقع در قیاس آنها با محصولات هم‌قیمت و هم‌رده به آنها اعطا و تلاش شده تا هر محصول با محصولات مشابه خود مقایسه و بهترین‌ها انتخاب و به شما دوستان پیشنهاد شوند.

پیش از هر موردی در نظر داشته باشید که قیمت‌های اعلام شده در لیست زیر مربوط به زمان بروزرسانی مطلب یعنی تاریخ 1398/07/28، میانگین بازار و از منابع معتبر هستند و ممکن است زمانی که شما عزیزان این مطلب را مطالعه می‌کنید در قیمت‌های اعلامی تفاوتی با قیمت بازار وجود داشته باشد.


 GLX Saina
تبلت جی ال ایکس ساینا

قیمت: حدود 750 هزار تومان با گارانتی جنرال لوکس

ر این وانفسای قیمت، پیدا کردن تبلتی با امکانات و قیمت مناسب بسیار دشوار است. در این میان تبلت ایرانی ساینا GLX     گزینه‌ای بسیار مناسب است. البته شاید نسخه اندروید 6.0 این تبلت چندان به روز نباشد ولی بدنه مقاوم و مستحکم، امکان پشتیبانی از سیم‌کارت 4G و نمایشگر خوب، می‌تواند آن را به گزینه‌ای قابل قبول برای استفاده روزمره، مطالعه و شبکه‌های اجتماعی تبدیل کند. این تبلت توانایی فوق‌العاده‌ای برای بازی کردن ندارد ولی در اوقات فراغت شما می‌تواند بازی‌های با گرافیک متوسط را به خوبی اجرا کند. در انتها باید بگوییم که این تبلت با توجه به اوضاع اقتصادی کشور یکی از بهترین گزینه‌ها و شاید مقرون به صرفه ترین در رنج زیر یک میلیون تومان است.

 

 

 

Lenovo Tab 7 Essential TB-7304I
تبلت لنوو تب 7 اسنشال مدل تی بی 7304 آی

 قیمت: حدود 1 میلیون تومان با گارانتی سازگار

نسخه سیم‌کارت خور و با حافظه رم 16 گیگابایتی از تبلت دوم لیست ما در اینجا می‌تواند گزینه‌ای مناسب در رنج قیمت یک میلیون تومان باشد. این تبلت نیز به مانند مدل دوم لیست امکانات متوسطی دارد و با توجه به قابلیت استفاده از سیم‌کارت که البته از نوع 3G است می‌توان برای دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در محیط‌های خارجی و بدون دسترسی به اینترنت وای فای نیز کاربرد داشته باشد. به هر حال با توجه به اینکه عرضه جهانی تبلت‌های میان‌رده بسیار کاهش پیدا کرده و همچنین این محصولات در کشور کمتر پیدا می‌شوند محصولاتی مانند سری Tab 7 Essential می‌تواند غنمیت باشد.

 


Nartab NT821
تبلت نارتب ان تی 821

قیمت: حدود 1 میلیون و 300 هزار تومان با گارانتی امین

این تبلت در واقع مدل ارتقا یافته نارتب NT703 است که امکانات نرم‌افزاری که در مورد آن بیان کردیم همگی در این تبلت نیز وجود دارند. همچنین این تبلت مجهز به درگاه سیم‌کارت با قابلیت برقراری ارتباط 4G است و میزان حافظه رم نیز به 2 گیگابایت افزایش یافته است. نکته‌ای که باید در مورد سری تبلت‌های نارتب در نظر داشته باشید این است که امکانات کنترل و نظارت کودکان تنها یک قابلیت اضافه است و اگر تمایل داشتید می‌توانید آنها را کنار گذاشته و از تبلت به صورت عادی و بدون محدودیت خاصی استفاده کنید. این تبلت یکی از مقرون به صرفه‌ترین و با ارزش خرید بالا در محدوده قیمت خود است و کیفیت بالایی دارد و اگر به دنبال یک محصول ساده و با امکانات خوب هستید بهتر از آن را در اولویت بالای لیست خود قرار دهید. البته در این رنج تبلت هواوی MediaPad T3 8.0 نیز می‌تواند از انتخاب‌های شما باشد که مشخصاتی بسیار شبیه به نارتب NT821 داشته ولی به دلیل نوسانات قیمت و همچنین عدم موجودی مناسب در بازار بهتر است آن را به عنوان اولویت دوم در نظر بگیرید.

 

 

Lenovo Tab 4 7 TB-7504X
تبلت لنوو تب 7 اسنشال مدل تی بی 7304 آی

قیمت: حدود 1 میلیون و 800 هزار تومان با گارانتی

در رنج قیمت زیر 2 میلیون تومان  محصولات بسیار زیادی در بازار موجودند که تفاوت‌های جزئی با هم دارند؛ به همین دلیل ما همه این محصولات را با هم مقایسه کرده و بهترین آنها را که TB-7504X را به شما معرفی می‌کنیم. این تبلت امکانات متوسط و مناسبی دارد و با توجه به طراحی ساده خود نیز می‌تواند انتخابی معقول برای افرادی باشد که قصد استفاده از این تبلت برای اموری مانند مطالعه، شبکه‌های اجتماعی و وبگردی سبک را دارند. قدرت سخت‌افزاری و باتری این تبلت چندان کیفیت فوق‌العاده‌ای ندارند و به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم سطح انتظارات خود را از آن به درستی تنظیم کنید. به هر حال این تبلت همانطور که گفتیم با وجود امکانات متوسط، مقرون به صرفه‌ترین در رنج قیمتی خود است و می‌تواند انتخابی خوب به حساب آید.

 

Samsung Galaxy Tab A 8.0 (2019) SM-T295
تبلت سامسونگ گلکسی تب آ 8.0 (2019)

قیمت: حدود 1 میلیون و 850 هزار تومان با گارانتی پیکسل

سامسونگ در سال 2019 نیز سری تبلت‌های میان‌رده خود را با بروزرسانی‌های خوبی همراه کرده است. ارزان‌ترین و نسخه پایه این سری مدل 8 اینچی Galay Tab A است که نسبت به نسل قبلی دوربین قوی‌تر، سیستم عامل بروزتر، پردازنده سریعتر و باتری بهتری دارد. به صورت کلی این محصول را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که یک تبلت برند با کیفیت بالا می‌خواهند و در عین حال تنها می‌خواهند برای نیازهای روزمره خود قصد استفاده از آن را دارند. البته نباید از این نکته غافل بمانیم که بدنه با کیفیت این دستگاه یکی از وجوه رجحان آن نسبت به بسیاری از رقبا در این رده قیمت در بازار است اگر واقع‌بین باشیم شاید بهتر باشد برای اموری بیشتر از  کارهای روزانه، جستجو در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی کمتر استفاده شود.
البته نکته مهم دیگر این است که اگر شما به قلم S Pen سامسونگ نیز علاقمندید می‌توانید با پرداخت مبلغ 1 میلیون تومان بیشتر این تبلت را همراه با قلم خریداری کنید.