سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین نرم افزارها برای بازیابی اطلاعات

موارد و موقعیت های بسیاری پیش می اید که ناخواسته اطلاعات مهم خود را پاک کرده و چند دقیقه بعد متوجه اشتباه خود شویم. اما آیا اطلاعات از بین رفته است ؟ چاره چیست ؟ آیا می توان اطلاعات از دست رفته را بازیابی کرد؟ بهترین نرم افزارها برای بازیابی اطلاعات کدامند ؟ برای گرفتن پاسخ های این سوالات با ما در ادامه همراه باشید.


بهترین نرم افزارها برای بازیابی اطلاعات

امروزه برنامه های بازیابی اطلاعات بسیاری ساخته و روانه بازار شده اند. با گسترش نرم افزارهای بازیابی اطلاعات تقریباً در هر ساعتی ، می توان اطلاعات را از دستگاههای ذخیره سازی مانند کارتهای حافظه ، هارد دیسک ها و USB ها مرتب سازی و انتقال و یا حتی اطلاعات پاک شده ان ها را ریکاوری کرد.

هنگامی که روال معمول نصب و حذف ابزارهای عادی را پشت سر گذاشتید ، در نهایت خلاصه ای از فاکتورهای مهم را برای تصمیم گیری در مورد برخی از این محصولات باید داشته باشید که در این مقاله مزایای این نرم افزارها را برای شما معرفی می کنیم تا دید بهتری برای بازیابی اطلاعات خود داشته باشید.

 

1- نرم افزار بازیابی اطلاعات DISK DRILL

این برنامه بازیابی اطلاعات توسط CleverFiles ساخته شده است ، که یکی از کهنه کاران بازار نرم افزار است که به دلیل قدرت فنی در سراسر جهان شناخته شده است. نسخه رایگان را می توان برای 500 مگابایت داده بازیابی و استفاده کرد.
همه اسناد ، عکس ها ، موسیقی ، فیلم ها و موارد دیگر حذف شده شما می توانند به سرعت و به راحتی بازیابی شوند. این برنامه یکپارچه کار می کند (در تمام سیستم عامل های محبوب Windows: 10 ، 8 ، 7 ، Vista، XP) پرونده های از دست رفته و آسیب دیده را در دستگاههای ذخیره سازی خارجی و داخلی که روی FAT ، NTFS ، HFS + ، FAT16 ، EXT4 یا فقط هر سیستم پرونده ای دیگر که فکرش را کنید ذخیره می شوند ، ذخیره می کند.

مزایای این نرم افزار برای بازیابی اطلاعات :

  • Recovery Vault یک لایه اضافی برای سطل آشغال شما فراهم می کند ، و یک مرجع تهیه نسخه پشتیبان از پرونده های حذف شده به حساب می اید.
  • بازیابی تا زمانی تضمین شده است که کپی از هر پرونده ای را که به یک پوشه انتخاب شده مانند سطل بازیافت منتقل شده است ، نگه داشته شده باشد.
  • ایجاد پرونده ها در قالب های ISO ، IMG یا DMG تا کاربران بتوانند داده های موجود در یک کلون را جستجو کنند که این موضوع باعث کم کردن احتمال هرگونه خطری برای منبع اصلی می شود.

 

2- برنامه ریکاوری اطلاعات DATA RESCUE 5

این برنامه بازیابی اطلاعات با عملکرد بسیار خوبی که دارد رقابت برای دیگر نرم افزارها را بسیار سخت کرده است و توانسته است جایگاه خود را در بین پنج نرم افزار برتر بازیابی اطلاعات حفظ کند. سادگی این نرم افزار یکی از نقاط قوت Data Rescue 5 برای ویندوز است. دارای رابط کاربری مناسب و آسانی است. باز هم ، تقریباً درمورد انواع فایلها در تمام نسخه های ویندوز در انواع دستگاههای ذخیره سازی داخلی و خارجی ، بازیابی اطلاعات را انجام می دهد.

مزایای این نرم افزار بازیابی اطلاعات :

  • رابط کاربری تمیز و ساده.
  • ایجاد نسخه بایت بایت دیسک در مرحله اولیه که خرابی مکانیکی را کاهش می دهد.
  • در مورد هر رویداد (های) خاص که به طور بالقوه می تواند به بازیابی ناموفق منجر شود ، هشدار به کاربران می دهد.

معایب :

با این وجود یک نکته منفی در مورد این نرم افزار این است که روند اسکن و بازیابی عمومی از لایه های مختلفی از فرآیندها تشکیل شده است ، که زمان بیشتری را برای اجرای عملیات بازیابی اطلاعات در مقایسه با سایر برنامه های بازیابی از شما می گیرد.

 

3- برنامه بازیابی اطلاعات  PHOTOREC

PhotoRec قطعاً یکی از برنامه های بازیابی اطلاعات است که باید به دنبال آن باشید. این نرم افزار دارای قابلیت بازیابی فایلهایی است که در طیف گسترده ای از سیستم عامل ها پخش شده است. آیا مورد بازیابی شما حافظه یک دوربین دیجیتال است یا یک دیسک سخت معمولی ، PhotoRec شما را پوشش داده و بازیابی اطلاعات را برای شما انجام می دهد.

مزایای این نرم افزار بازیابی اطلاعات :

  • پشتیبانی از لیست گسترده ای از فرمت های فایل در تصاویر ، عکس ها ، اسناد و فیلم ها.
  • برای بازیابی داده های از دست رفته از CD-ROM و دیسک های سخت فوق العاده خوب کار می کند.
  • عملکرد “Unformat” ، که به شما امکان می دهد نوع های فرمت های دلخواه خود را اضافه کنید.
  • روی همه نسخه های اصلی Windows کار می کند.

 

4- نرم افزار  TESTDISK

این نرم افزار به عنوان انقلابی در استاندارد برنامه های بازیابی اطلاعات با سطح عملکرد و ویژگی های بازیابی قدرتمند در نظر گرفته شده است. در ابتدا به عنوان برنامه ای طراحی شده بود که پارتیشن های گمشده را بازیابی می کند و دیسک هایی را که بوت نمی شدند ، برطرف کند. این ویژگی باعث شده است که بهترین نرم افزار بازیابی اطلاعات هارد دیسک در بازار در یک نقطه جمع شده باشد. یکی از نقاط ضعف این نرم افزار این است که رابط کاربری این نرم افزار پیچیده است ، که باعث می شود برای کاربرانی که به یک رابط کاربری آسان عادت دارند مناسب نباشد.

مزایای این نرم افزار بازیابی اطلاعات :

  • بازسازی بوت سکتر را تسهیل می کند.
  • بازیابی یا رفع جداول پارتیشن حذف شده و امکان بازیابی پرونده ها از سیستم های پرونده های exFAT ، NTFS ، ext2 و FAT فراهم شده است.
  • روی همه نسخه های اصلی Windows کار می کند.
  • پشتیبانی از بازیابی تمام فرمت های فیلم ، تصویر ، سند و انواع فایل های صوتی.

 

5- نرم افزار بازیابی اطلاعات  RECUVA

در حال حاضر یکی از بهترین برنامه های بازیابی رایگان داده ها ، Recuva می باشد که فقط بر روی سیستم شما نصب می شود و کارها را سریعتر انجام می دهد ، استفاده از آن آسان تر است و هر آنچه را که می خواهید انجام می دهد.

مزایای این نرم افزار بازیابی اطلاعات :

  • حالت اسکن عمیق پیشرفته.
  • می توان برای بازیابی پرونده ها از پرونده های آسیب دیده و پرونده های تازه فرمت شده استفاده کرد.
  • رابط کاربری آسان.
  • ویژگی بازنویسی امن که از تکنیک های استاندارد نظامی استفاده می کند.
  • ویژگی پیش نمایش برای مشاهده پرونده های کشف شده برای بازیابی.

 

نرم افزارها باید چه ویژگی داشته باشند تا جزو بهترین نرم افزارها برای بازیابی اطلاعات به شمار بیایند ؟

حفاظت و امنیت

این مورد همواره اولین چیزی است که باید روی هر فایلی که با فرمت exe وارد نرم افزارها می شود بررسی کنیم. برای اطمینان از وجود هیچ بدافزار ، لازم است آنرا به راحتی از طریق فیلتر آنتی ویروس خود عبور دهید. همچنین می توانید فایل exe را در Valkyrie بارگذاری کنید ، که آن را از تهدیدهای احتمالی اسکن می کند.

پس از نصب برنامه ، باید اطمینان حاصل کنید که آن به طور انحصاری فرآیندهای فقط خواندنی را هنگام اسکن انجام می دهد. پیشنهاد نمی شود که یک برنامه شخص ثالث نوشتن مطالب اضافی را بر روی درایویی که می خواهید داده ها را بازیابی کنید انجام دهد.

عملکرد و تطبیق پذیری

یک مسئله رایج در مورد بسیاری از این برنامه های بازیابی این است که ابزارهای نجات از انواع فایلهای بسیار محدود پشتیبانی می کنند. نرم افزار بازیابی اطلاعات هنگامی که از بازیابی طیف گسترده ای از انواع پرونده ها و فایل ها پشتیبانی می کند ، کارآمد می شود. بنابراین ، می توانید با اطمینان ، تصاویر ، فیلم ها ، فایل های موسیقی و انواع دیگر فایل ها را بازیابی کنید.

مورد ناخوشایند دیگر این است که اکثر برنامه های شما از بازیابی فایل ها از دستگاه های ذخیره سازی خارجی مانند هارد اکسترنال یا فلش USB پشتیبانی نمی کنند. این مورد نامطلوب به نظر می اید چرا که این روزها بخش عمده از بین رفتن داده ها در دستگاههای ذخیره سازی خارجی یا قابل حمل رخ می دهد.

سرعت

زمان چیزی است که هیچ کس امروزه به اندازه کافی ندارد. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که کاربران کل روز را صرف انتظار برای روند اسکن و بازیابی کنند تا فایل خود را بازیابی شده ببینند و یا حتی بازیابی نشده !! با استفاده از نرم افزارهای بازیابی مناسب ، گزینه هایی برای اسکن با سرعت بالا وجود دارد. و برخی حتی با هدف قرار دادن یک پرونده خاص برای بازیابی ، با اسکن اختصاصی همراه هستند.

پیش نمایش پرونده

ویژگی مهم دیگر پیش نمایش پرونده هایی است که از قبل مشخص شده اند. همچنین ، پرونده های بازیابی شده باید در کیفیت اصلی خود باشند.

کاربر پسند

در صورتی که فقط توسط فردی که این برنامه را تهیه کرده است ،برنامه قابل استفاده باشد نمی توانید حتی از بهترین برنامه بازیابی اطلاعات در جهان هم استفاده کنید. رابط کاربری ساده و سهولت استفاده برای هر برنامه ضروری است. بسیاری از برنامه های بازیابی اطلاعات دارای آیکون های چشمک زن هستند و ظاهراً دارای فناوری پیشرفته ولی کاملاً بی فایده هستند. کاربر نهایی اغلب فقط به یک رابط کاربری خوب و مشخص نیاز دارد تا بتواند به راحتی اطلاعات خود را بازیابی کند.

قابلیت اطمینان

شما نمی خواهید بعد از اینکه بیش از سه ساعت اسکن کردید ، متوقف شدن برنامه را مشاهده کنید. این مسئله می تواند ناامید کننده باشد. البته هیچ برنامه ای کامل نیست. باگ های جزئی گاهی اوقات انتظار می رود ، اما برنامه ای که هر بار دیگر از آن استفاده می کنید متوقف شود ، تنها فضایی از سیستم شما گرفته است!!

سازگاری ویندوز

یکی دیگر از جنبه های دیگر که یک برنامه بازیابی را از رقابت متمایز می کند ، سازگاری آن با تمام نسخه های محبوب ویندوز مانند ویندوز 10/8 / 8?1 / 7 / Vista / XP است. سازگاری نشان دهنده تلاش و کوشش خالقان در به روز کردن برنامه است.

پشتیبانی فنی

بدیهی است که کاربر نهایی که همیشه مهارت فنی ندارد ، هنگام استفاده از نرم افزار نیاز به کمک دارد. از این رو ، این ایده خوبی برای کاربر است که از طریق نامه ، تلفن یا گفتگوی زنده به تیم پشتیبانی دسترسی داشته باشد.

امیدواریم از مقاله بهترین نرم افزارها برای بازیابی اطلاعات لذت برده و اطلاعات خود را به بهترین نحو بازیابی کنید.

منبع : سایت گوگلز